Direktlänk till inlägg 25 januari 2008

Mer specifikt...

Av Rickard Lundquist - 25 januari 2008 18:18

Eftersom jag vägrade att skriva ner några specifika mål i min förra mer övergripande post tänkte jag här skriva några kortsiktiga och mellanlånga mållsättningar jag har.


Det långsiktiga (månader) målet jag tänker skriva ner har med en träningsbok jag gillar att göra. Boken heter infinite intensity och kan beställas från www.rosstraining.com I den så presenterar författaren bland annat en 50 dagars träningsplan som jag länge viljat träna eftersom den sammanfaller med mina fysiska mål. Dock så vill jag inte behöva modifiera den utan köra den exakt som den är skriven. Eftersom en del av rutinerna tex innehåller pullups så innebär det att jag dels måste öka min dragstyrka, dels gå ner i vikt för att klara av att följa rutinerna. Jag har kommit till slutsatsen att för att ha tillräcklig relativ styrka för att klara av att följa 50 dagars planen så behöver jag klara:

15 strikta pullups - 15 strikta armhävningar på händer (med benen mot en vägg) - 5 pistols (enbenta knäböj där det benet man inte använder är riktat framåt så det ser ut som pipan på en pistol).

Just nu kan jag göra -0- av samtliga övningar. Det beräknar jag ta mig några månader, när detta styrkemål är uppnått så kommer jag att köra 50 dagar planen (ytterligare ett långsiktigt mål således), för att efter detta utvärdera mina benchmarks.


Kortsiktigare för de närmaste 2 veckorna vill jag komma igång och köra ett styrkepass hemma, jag vill köra ett styrkepass på gymmet, jag vill ut och jogga en runda och jag vill testa och köra ett judopass medans nybörjare får gå och köra i början av terminen (helst på måndag nästa vecka).


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rickard Lundquist - 18 februari 2008 22:06

Från Defrancos gym...

Av Rickard Lundquist - 18 februari 2008 21:39

En off-topic post men en viktig sån, alla som kan tänkas ha blivit påverkade av medias "pitbull"/kamphunds hysteri tycker jag ska se den lilla filmen ovan. Min personliga erfarenhet är att Pitbulls, American staffordshire terriers, Staffordshire Bull...

Av Rickard Lundquist - 18 februari 2008 21:19

Intressant film!

Av Rickard Lundquist - 18 februari 2008 20:06

Under är en länk till John Berardis artikel "7 habits of highly effective nutritional programs" : http://www.johnberardi.com/articles/nutrition/7habits.htm (klistra in länken i webläsaren)   Det är en välskriven artikel så är ni hemma på engelska så ...

Av Rickard Lundquist - 16 februari 2008 21:22

Fortsätning på förra filmen...

Ovido - Quiz & Flashcards